Jak jsem sama letěla na Zanzibar, bez CK a bez znalosti AJ

6. 01. 2019 1:04:33
A jak jsem nakonec na bílých písečných plážích omývaných nádherně modrou až zelenomodrou vodou Indického oceánu sama nebyla...A také jak a za kolik tam můžete letět i vy!

Proč jsem letěla sama?

  • V červnu 2017 jsme se domluvily s kamarádkou, že spolu poletíme na Zanzibar. Samy dvě, bez cestovky. Obě dvě jsme si koupily letenky Praha - Miláno a Miláno - Zanzibar s přestupem v Ománu.
  • Letět jsme měly v říjnu. 14 dní před odletem mi napsala, že nepoletí.
  • Pro mě to byl nejdříve šok. A rozhodovala se, jestli zkusím najít někoho k sobě nebo poletím sama. Zvítězila druhá varianta. I když jsem v té době neměla ani základy AJ. Spolehála jsem na kamarádku, která anglicky uměla. A najednou jsem byla postavená před hotovou věc. Za 14 dní jsem se naučila pár cestovatelských frází, sbalila slovník a stáhla si Google translate.
  • Kromě angličtiny byl další problém s ubytováním. Zrušila jsem naše rezervace apartmánů, které jsme měly přes Booking.com a začala hledat hotelový rezort. Sama jsem se trochu bála a chtěla tak radši být aspoň ze začátku v uzavřeném hlídaném rezortu. Cena byla samozřejmě najednou vyšší a navíc příplatek za jednolůžkový pokoj.
  • Moje obava byla zbytečná, po několika nocích v rezortu jsem se přestěhovala k místnímu týpkovi Omarovi, který pronajímal 3 pokoje ve svém domě.

Kdy na Zanzibar?

  • Teoreticky kdykoliv během roku, kromě měsíců březen, duben a květen ( období deštů )
  • Hlavní sezóna je od října do února.Vynechala bych listopad a začátek prosince. V této době tam může pršet taky. I když ne tolik jako na jaře.

Vízum na Zanzibar?

  • Vízum vyřídíte přímo na letišti. Vyplníte formulář a uhradíte poplatek 50 USD. Platit jde v hotovosti i kartou.

Oćkování na Zanzibar?

  • Povinné není žádné. Doporučené břišní tyfus, žloutenka A + B
  • Pokud máte mezipřistání v zemi, kde se vyskytuje žlutá zimnice, musíte být proti žluté zimnici očkováni.

Internet

  • V hotelech povětšinou funguje, v guesthousech jak kdy...
  • Připojit se můžete v restauracích, ale někdy je ta rychlost o nervy
  • Vypadávat může nejen internet, ale i elektřina. Je potřeba s tím počítat.

Jak na Zanzibar

  • S cestovkou
  • Bez cestovky

Pokud zvolíte možnost bez cestovky, tady je pár informací

Letenky

  • Lety z Prahy jsou drahé, v některých termínech jsou letenky od 16.000 s FlyDubai s přestupem v Dubaji. Spíš ale počítejte s cenou kolem 20.000Kč.
  • Doporučuji letět z jiných evropských měst. Na Zanzibar se dostanete z těchto míst : Brusel, Manchester, Londýn, Miláno. Letenky se pohybují mezi 9 000 - 12 000Kč.
  • I když budete muset třeba do Londýna nebo Milána, pořád vás let vyjde levněji než z Prahy.
  • Odlet z Prahy je samozřejmě pohodlnější, takže je stále spousta lidí, kteří si radši připlatí a letí z Prahy. Rozhodnutí je na každém, co mu vyhovuje víc.
  • Já letěla z Milána s mezipřistáním v Ománu. Mezipřistání budete mít vždy. Většinou Muscat v Omanu, Istanbul v Turecku, Dubaj v SAE nebo Mombasa v Keni. Podle toho s jakou společností poletíte. Někdy je mezipřistní na kratší dobu, někdy na celý den. Já schválně zvolila celodenní možnost.
  • Cena letenky závisí vždy na období a spoustě dalších faktorech.
  • Sledujte tyto stránky : Skyscanner.cz, Momondo.de, kayak.es, zaletsi.cz, pelipecky.sk, letenkyzababku.com
  • Pokud jste flexibilní a nemáte předem daný pevný termín, sledujte akce na letenky.
  • Nastavte si Price Alerty na fly4free.com, zemi nastavte Zanzibar. Když bude na Zanzibar akce, dozvíte se o ní. Letenky v akci kupujte hned, rychle mizí.
  • Ale pozor na období dešťů, to bývají letenky nejlevnější. Jenže aby vám dovolená na Zanzibaru propršela asi nechcete.
  • Já právě díky akci kupovala zpáteční letenku Miláno - Muscat - Zanzibar za necelých 10.000Kč.
  • K ní jsem přikupovana zpáteční letenku Praha - Miláno za 1000Kč.
  • Nejen, že jsem ušetřila minimálně 5.000Kč na letence, ale navíc jsem měla celý den čas v Miláně i Ománském Muscatu. Obě města jsem tak navštívila a brala to jako bonus. Při cestě zpět už jsem měla jen 2 hodiny na přestup. Ty jsem strávila klasicky na letišti. Jestli zvolíte tak dlouhý čas na přestup jako já, je jen na vás.
  • Jak už jsem psala, pro mě to byl bonus. V Miláně ani Muscatu jsem předtím nikdy nebyla. A chtěla se do těchto měst podívat. Z ušetřených peněz za letenku jsem sice zaplatila cestu vlakem do centra Milána, oběd, zmrzlinu apod. a v Ománu vízum ( na letišti, ale nově už jde jen přes internet), taxi do a z hotelu a na jeden den si zaplatila hotel v centru, s bazénem na střeše. A i když jsem v hotelu nestrávila noc, moc se i na ten den hodil. Dopoledne jsem si odpočinula po náročném letu v bazénu, pak si zašla na oběd a odpoledne podívat k moři. Poté jsem se ještě na chvíli vrátila k bazénu a navečer se vydala opět taxíkem na letiště.

Přílet na Zanzibar

  • Naivně jsem si myslela, že z letadla vystoupí nějací Češi a pomohou mi s vyplněním vstupního formuláře, který byl v angličtině.
  • Nebyl tam ani jeden
  • Poradila jsem si. Zapla telefon, vyfotila formulář přes Google translate a ten mi ho přeložil do češtiny. Jednoduše jsem ho tedy vyplnila, postavila se do fronty, zaplatila 50USD, udělala otisk prstu a nechala se vyfotit. Během pár minut jsem vyšla z letiště a byla v černé Africe.
  • Na parkovišti před letištěm je směnárna a rovnou jsem vyměnila nějaké dolary za tanzánské šilinky. Měnila jsem 200 USD, dostala 447.000 šilinků. Kurz tedy 2,235. ( v říjnu 2017 ). Později jsme měnila v Nungwi, kurz byl o trochu horší - 2,200.
  • Platit se dá i USD dolary, ale počítají kurz 2,000. Takže veškeré platby v USD přeplatíte o 10 %.
  • Před letištěm stálo plno taxikářů a já jednomu z nich ukázala vytištěnou rezervaci hotelu Kendwa Rock na severu ostrova. Chtěl 40 USD. Věděla jsem, že v noci víc jak 30USD dávat nemám a ukázala mu jen 30USD, že mu víc nedám. Pochopil a jeli jsme :-) Přes den nedávejte za cestu z letiště na sever ostrova víc než 20USD. Při cestě zpět jsem těch 20USD platila i v noci...

Ubytování

  • Na prvních 10 nocí jsem měla předem rezervované ubytování na za mě nejkrásnější pláži Kendwa, ve 4* hotelu.
  • Žádný odliv, žádné řasy, žádní otravní prodejci výletů a čehokoliv.
  • Pokud máte zájem o výlety, za branou rezortu na prodejce narazíte. Nebo se po pláži projděte do Nungwi. Tam jich je víc než dost :-)
  • Pláž byla soukromá, hlídaná ochrankou.
  • Hotel byl luxusní
  • Pokoje ve svahilském stylu, nábytek z pravého dřeva, postel jak pro princeznu.
  • Velký výběr na snídaně, která byla v ceně.
  • Při check inu jsem jen ukázala svoji rezervaci, zaplatila USD dolary a pak už mi poslíček vzal můj příruční kufřík a odvedl k mému pokoji. Ráj.
  • Jednolůžkový pokoj od 60 USD/noc, dvoulůžkový od 85 USD/noc

Večer jsem napsala na FB cestovatelskou seznamku "Cestování, spolucestování, cestovatelská seznamka", jestli není někdo z Čechů na Zanzibaru. Ozvala se mi Andrea, že přiletí zítra. Sama. A ubytování má v Nungwi. 4km ode mě. Domluvily jsme se, že za ní taxíkem zajedu a zajdeme spolu na večeři. Spolu jsme pak trávily skoro každý den. Andrea byla delegátka CK. A cestovní kancelář ji vyslala na ZNB samotnou, aby zmapovala terén. Zjistila ceny na místě, možnosti a ceny výletů apod. A tak jsme terén mapovaly spolu :-)

Stěhování do Nungwi

  • Po 10 dnech v rezortu jsem se na dalších 7 dní přestěhovala za Andreou do Nungwi.
  • Nungwi je nejznámnější a nejvíce navštěvovaná pláž na Zanzibaru
  • Je tam spousta restaurací, barů a zábavy vůbec.
  • Pláž je hezká, ale někdy byl trochu odliv ( nemusí být ) a jsou tam řasy. Ne moc, ale jsou.
  • Věčně vás budou místní beachboyové zastavovat a něco nabízet. Výlety, korálky, obrázky...Jsou až otravní a je potřeba pevné nervy.

Ubytování v Nungwi

  • Andrea bydlela v guesthousu a já si pronajala vedlejší pokoj. Byl to úplně opačný typ ubytování.
  • Majitel byl místní týpek Omar, věčně vysmátý a prostě free. Byla s ním hrozná sranda a pro baťůžkáře - proč ne!
  • Jen je potřeba počítat s tím, že wifi není, teče jen studená voda, o čistotě by se dalo polemizovat, na dvorku pobýhají kohout a slepice a za rohem se pasou krávy. Je to ubytování přímo v místní komunitě.
  • U Omara se schází spousta místních, kamarádů. Jak přes den, tak v noci. Nikdy tam nebudete mít klid. Jsou velice hlasití a družní, chtějí se bavit.
  • Pro ty, co vyhledávají místní komunitu a nevadí jim bydlení v trochu polních podmínkách, určitě doporučuji. Je to úplně jiný zážitek než z hotelového rezortu. Až se na ZNB jednou vrátím, určitě se aspoň na pár nocí ubytuju znovu u Omara.
  • Cena na místě je levnější než přes Booking, zaplatila jsem za jednolůžko 25USD/noc, dvoulůžko nám nabízel za 28USD/noc
  • Nebyla jsem sama, kdo nakonec bydlel jinak než původně plánoval. Andrea byla na ZNB 13 nocí. 4 nocí měla být sama v gesthousu. Poté se měla spolu s klienty CK, kteří přiletěli o něco později ( na 9 nocí ) stěhovat do hotelu. Nakonec se domluvila s majitelem CK, že zůstane u Omara. A za klienty bude každé ráno docházet. Stejně jako mě už se jí do hotelu nechtělo. A tak za nimi vždy přišla ráno při snídani a věnovala se jim. Já si užívala sama. Mohla jsem se k nim přidat, ale kromě dvou výletů jsem nechtěla.Šla jsem radši sama na pláž a téměř vždy tam potkala nějaké Čechy nebo Slováky, s kterými jsem si popovídala. Nebo jsem šla za masajskou rodinkou, ale o té až v příštím článku. Navečer jsme se s Andreou zase potkaly a chodily spolu na večeře a na drink :-)

Trocha zamyšlení...

  • Až tady jsem viděla, jak takové poznávací zájezdy CK organizují. Vyšlou průvodce předem. A ten teprve na místě zajišťuje vícemístnou dodávku ( klientů bylo 8 ). Jak? Jednoduše. Proto je posílá cestovka do země o 4 dny dříve. Delegát oběhne všechny beachboy, řekne že má 8 lidí a potřebuje pro ně zařídit odvoz z letiště. A dále dopravu na všechny výlety. Zároveň domlouvá i ceny výletů a snaží se usmlouvat cenu co nejníž.
  • Ubytování cestovka zařídila přes Booking.com 3*hotel s polopenzí v Nungwi
  • V ceně měli předem naplánované výlety, které jsme s Andreou pro ně domlouvaly až na místě.
  • V zásadě to vlastně chápu. Zanzibar a i jiné exotické destinace zatím neplní tolik českých klientů, hlavně přes CK. Takže je nemožné mít s hotelem nebo nějakým místním dopravcem a průvodcem smlouvu. Navíc u afričanů zítra vůbec nemusí platit to, co dnes slíbili. Takže se cestovky vlastně chovají úplně stejně jako kdyby jste si tu dovolenou zařídili sami. Jen si sáhnete daleko hlouběji do kapsy. Za ten komfort zprostředkování.
  • Za takovýto zprostředkovaný zájezd na 9 nocí klienti zaplatili 54.990Kč
  • "Cena zahrnuje: letenka vč. let. tax a poplatků cca 21.000 Kč, transfer z/na letiště, 9x nocleh, 9 x polopenze, výlety dle programu včetně dopravy , vedoucí zájezdu, informační materiály.
  • Cena nezahrnuje: vízum cca 50 USD (platí se na letišti), vstupné a vše ostatní, co není uvedeno v odstavci „Cena zahrnuje“."
  • Na rok 2019 je tam stejná nabídka taky. Za stejnou cenu, kdyby měl někdo zájem...
  • Co mě ale překvapilo nejvíc, že tito klienti trvali jen na svých předem naplánovaných výletech a nechtěli poznat místní život. A i když jim Andrea nabízela, ať s ní jdou mezi místní do vesnice, za dětma do školy, že jim tam udělá průvodce jako bonus navíc ( nebylo v plánu ), nikdo z nich nešel. Nabízela jim, že je vezme na návštěvu k Omarovi, aby viděli, jaký je na ZNB opravdový život, nešli...Nabízela jim výlet na východní pobřeží, že to není v ceně, ale mohli by se složit na taxi nebo jet všichni místní dopravou, nechtěli...Nabízela jim jízdu na motorkách, nechtěli...
  • Ve finále mě vlastně nepřekvapil způsob cestovky, jakou formou se tyto zájezdy dělají. Jinak to asi nejde a proč ne tedy zrovna takto. Navíc, když jsou lidi, kteří za zprostředkování dokážou zaplatit. Překvapili mě ti klienti - dovolenkáři, kteří nejvíc řešili jídlo!
  • Nechci tímto příspěvkem cestovku v žádném případě hanit. Za pohodlí klientů a veškeré zprostředkování je určitě vyšší cena, než za jakou byste si to zařídili sami, na místě. Jesti je ta cena adekvátní, je na posouzení každého...
  • Chtěla jsem tímto příspěvkem ukázat, že pokud jste trochu "zruční" na internetu, dokážete to co cestovka taky. A nebude vás to stát takový ranec!

Zpátky k ubytování...

Pro ty, kteří nechtějí bydlet v hotelovém rezortu ani v guesthousech, je tady další možnost. Bungalowy na pláži. Do jednoho z nich jsme často chodily na večeře. Ale nabízí i ubytování. Bungalowy doporučuji i rodinám s dětmi. Do guesthousu bych děti nevzala.

Můj původní plán byl prvních pár nocí v hotelu, pak pár nocí v bungalowu v Nungwi a nakonec jsem se chtěla posunout na východ ostrova. K tomu nedošlo, protože jsme si s Andreou rozumněly tak, že se mi tam nakonec nechtělo. A i původně plánovaný bungalow v Nungwi jsem vyměnila za guesthouse.

V každém případě je východní pobřeží úplně jiné, je tam více klidu, méně turistů a také prodavačů všeho možného. Je ale potřeba počítat s pořádným odlivem, kdy moře každý den ustoupí až o 3km. Koupat se tak v moři budete brzo ráno a pak až pozdě odpoledne, až se moře vrátí. Vyjímku tvoří Paje, kde není až takový odliv a je tam spousta sportovní zábavy. Kamarádka Soňa byla právě v Paje i Nungwi a víc nadšená byla z Paje. Určitě stojí za to i Kiwengwa, která je nádherná, jen zase ten každodenní odliv...Já se chci na ZNB jednou vrátit a část pobytu zařídit právě i na východním pobřeží. Přeci jen i toto má své kouzlo. Pokud se rozhodnete pro východní pobřeží, vyhněte se plážím Chwaka ( hodně řas ) a Uroa ( hezčí je blízká Pongwe ). Zrovna na pláž Uroa lákají cestovní kanceláře, ale na ZNB jsou daleko hezčí pláže.

  • A když už jsem psala o jedné CK, mám ještě příběh klientů jiné cestovky, jedné z největších a nejznámnějších v ČR
  • Když jsem byla jeden sama na pláži v Nungwi, viděla jsem skupinku lidí a slyšela češtinu.
  • Šla jsem za nimi, dala se s nimi do řeči a zjistila,že jsou na pobytovém zájezdě na východním pobřeží, v Kiwengwě. 9 nocí je stálo 24.000 Kč ( se snídaní )
  • Cestovka jim na místě nabízela zájezdy, ale děsně předražené.
  • A tak se sami domluvili s místními beachboy a na všechny výlety vyrazili sami. Údajně byla delegátka naštvaná, ale vzhledem k ceně, kterou jim nabídla ona, se nemohla divit.
  • Jeden z výletů si právě sami zařídili na pláž Nungwi. Aby se mohli celý den koupat v moři a nečekat, až se jim moře na východě vrátí. A aby se navečer přesunuli na západ slunce do Kendwy, protože tam je opravdu nejkrásnější!
  • Určitě je to jedno z možných řešení. Zaplatit si jen pobytový zájezd a výlety si domluvit na místě sami :-)

Ubytování ani letenka na ZNB nepatří k nejlevnějším, i když cestujete sami, bez CK. Pokud narazíte na výhodný pobytový zájezd s cestovkou, a chcete bydlet v hotelu, může se vyplatit letět s CK. Navíc vám odpadne spousta práce s plánováním. A pravděpodobně budete mít odlet z Prahy. Pokud jste ale aspoń trochu dobrodruzi, leťte sami. Ten zážitek v guesthousu bude úplně jiný než ten z hotelového pokoje. Vždy ale myslete na velký odliv na východním pobřeží a podle toho plánujte místo ubytování. Zrovna cestovky lákají nejvíc lidí na východní pobřeží, do krásných rezortů s bazénem, ale že vám každý den zmizí moře, vám většinou neřeknou :-)

Co vše jsme s Andreou na ZNB zažily, jaká místa navštívily, jakou dopravou po ostrově jezdily a spoustu dalších informací, včetně námi ( Andreou ) smluvených cen za výlety, cen v restauracích, obchodech i na trhu popíšu v dalším článku. Navíc doplním negativa, o kterých by každý, kdo by se chtěl vydat na Zanzibar, měl vědět :-)

Kolik vás tedy dovolená bez cestovky na ZNB bude stát? Nedokážu to jednoznačně říct. Záleží na vašich požadavcích a nárocích.

  • Bez cestovky se na 9 nocí vejdete se vším všudy do 20.000Kč. Když narazíte na akční letenku, budete spát v guesthousu, cestovat po ostrově budete místní dopravou dala dala a jíst budete především v lokálních jídelnách, kterých je na ZNB plno. Výlety si domluvte s beachboy, ceny smlouvejte.
  • Ten zážitek mezi místními je ale k nezaplacení. Zkuste tak opustit pohodlí v hotelu a žít pár dnů úplně jinak. Ať už na severu nebo východě ostrova :-)
  • Já byla na ZNB 17 nocí. S veškerými výdaji jsem se dostala něco málo přes 42.000Kč, ale do konečné ceny počítám i den v Miláně a v Muscatu. A hlavně 10 nocí ve 4*hotelu v Kendwě rozpočet značně navýšil. Kdybych byla celých 17 nocí u Omara, ušetřila bych 9.000Kč. A kdybych letěla ve dvou a nepřiplácela za jednolůžko, bylo by ubytování ještě daleko levnější. A uspora tak vyšší...( je rozdíl zaplatit 25 euro/noc za jednolůžko nebo 28 euro/noc za dvoulůžko ). Teoreticky jsem se tedy na 17 nocí mohla dostat někde pod 30.000 Kč. Včetně výletů na ZNB a dne v Miláně a Muscatu.
  • Kamarádka Soňa byla na ZNB ve dvou. Na 14 nocí. Se vším všudy nepřekročila částku 25.000Kč.

  • Pokud dáváte přednost pohodlí v hotelu, pak s cestovkou. Vyberte si pobytový zájezd, ceny se pohybují od 25.000Kč ( 9 nocí se snídaní ). Výlety řeště sami na místě také s beachboy. Počítejte s výdaji za jídlo. Konečná cena se tak může přehoupnout přes 30.000Kč.
  • Poznávací zájezd s cestovkou jednoznačně nedoporučuji, kvůli předraženým cenám...

Afrika není levná. Ale stojí za to! Pokud chcete do exotiky levněji, doporučuji Asii. Časem sem doplním i články a informace o tom, jak a za kolik na SríLanku a do dalších asijských zemí...

Příští článek ale bude o výletech a cenách na Zanzibaru :-)

Jana

Autor: Jana Klimankova | neděle 6.1.2019 1:04 | karma článku: 33.57 | přečteno: 7860x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 17.71 | Přečteno: 381 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 575 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.34 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 15.79 | Přečteno: 470 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 3 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4031

Buďme vděční, že můžeme žít v zemi, ze které můžeme svobodně vycestovat, vidět a zažít i ten krásný svět venku. A tak neseďme doma, cestujme! Poznávejme svět a život i jinde než v ČR.

Jsem obyčejná ženská, která ráda cestuje po celém světě bez služeb CK. Své zážitky, rady a tipy popisuji na webu posvetebezcestovky.cz

Ráda poradím i vám. Kde koupit levnou letenku, jak a kde rezervovat ubytování, kde sehnat parťáka na cesty ( pokud ho nemáte ) a spoustu dalších tipů, jak si užít dovolenou bez cestovky. A sem tam přidám i nějaký ten zážitek z cest :-)

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...